Kanal D izle Star Tv izle Atv izle Show Tv izle Fox Tv izle TRT 1 izle NTV Spor izle Kral Tv izle A Haber izle Tv8 izle NTV izle CNN izle Samanyolu izle Tjk Tv izle Yumurcak Tv izle
Şehitkamil Belediyesi temizlik anlayışını cadde ve kaldırım temizleme anlayışından çıkararak vatandaşların sağlığını ön planda tutan çalışmalara imza atıyor. Daha önce yaptığı uygulama ile pedallı çöp konteynırlarını devreye sokan Şehitkamil Belediyesi şimdide bu konteynırların temizliği için ayrı bir ekiple çalışma yapıyor.
Şehitkamil Belediyesine ait konteynır yıkama ve dezenfekte ekibi sokak sokak dolaşarak caddelere bırakılmış çöp konteynırlarını dezenfektesini yapıyor. Her gün yüz adet konteynırı temizleyip dezenfekte eden ekip, vatandaşlar tarafından da memnuniyetle karşılanıyor. Biyolojik olarak doğada çözülebilen, doğaya ve insan solunum yollarına herhangi bir olumsuz etkisi olmayan maddelerle yapılan temizlik çalışmaları konteynırların temiz ve bakımlı olmasını sağlıyor.

Yapılan çalışmaları büyük bir merakla inceleyen ve temizlik ekiplerinden bilgi alan vatandaşlar, “Yapılan bu çalışmayı görünce merak ettim. Acaba sıkılan bu malzemenin insan sağlığına bir etkisi var mı diye. Yok cevabını alınca çok memnun oldum. Belediyemiz tarafından yapılmış güzel bir çalışma. Çünkü burada insanlar çöp konteynırlarına çöplerini bırakırken mikrop bulaşabilir. Fakat bu çalışma ile konteynırlar dezenfekte ediliyor. Ayrıca pedallı konteynırlar sayesinde insanın eli de değmiyor. Belediyemize çok teşekkür ediyoruz” dedi.

Şehitkamil Belediye Başkanı Rıdvan Fadıloğlu, dünyanın en eski yerleşim bölgelerinden biri olan Dülük Antik Kenti kazı alanını ziyaret ederek çalışmaları yerinde inceledi.

Şehitkamil Belediye Başkanı Rıdvan Fadıloğlu, dünyanın en eski yerleşim bölgelerinden biri olan Dülük Antik Kenti kazı alanını ziyaret ederek çalışmaları yerinde inceledi. Çalışmalar hakkında bilgiler veren Başkan Fadıloğlu, "Tarihi kalıntıları gün yüzüne çıkarmak adına yapılan çalışmalara destek vermeye devam edeceğiz." dedi.
Dülük Antik Kenti'nde yapılan çalışmaları değerlendiren Kazı Başkanı Prof. Dr. Engelbert Winter, "Elde ettiğimiz verileri değerlendirebilme şansımız oldu ve değerlendirmeye de devam edeceğiz. Bu yıl burada kazı çalışması yapılmadan ortaya çıkan bölgenin restorasyonu çalışmalarını gerçekleştirdik. Önümüzdeki yıllarda da bu çalışmalara devam edeceğiz. Bu güne kadar bulmuş olduğumuz mimari ve küçük buluntuların bize verdiği bilgiler doğrultusunda buranın M.Ö birinci binlerde başlamış olan oldukça önemli kutsal bir alan olduğunu tespit edebildik. M.S bininci yıllara kadar devamlılık sağlandığını tespit edebildik. Bunun bu coğrafyada başlamış olması çok önemli bir bulgu." diye konuştu.
Fadıloğlu, "Bu sene bakanlıktan gelen karar doğrultusunda kazı çalışması yerine, geçmiş dönemde yapılan kazı çalışmalarının değerlendirilmesi ve restorasyon çalışmalarını gerçekleştiriyoruz. Tabi bundan önce çıkarılan bulguların değerlendirilmesi ve korunması açısından bu yapılan çalışma bizim içinde çok önemliydi. Bundan sonra artık Bakanlığımızın almış olduğu karar doğrultusunda çalışmalarımızı, ortaya çıkan bölgelerin restorasyonu şeklinde yönlendireceğiz. Aynı zamanda burada ortaya çıkan mimari unsurları insanların gezip görebileceği şekilde tamamlaması gerekiyor. İklim nedeniyle ve üniversite bünyesinde kazı yapılması sebebiyle yıllık olarak kazı süresi belirli günler. Bunun tamamını kazı işlemi için kullanırsak ortaya çıkan bölgenin korunması durumunda sıkıntı yaşarız. Bu sıkıntıyı gidermek adına önümüzdeki bir iki sene restorasyon çalışmalarına ağırlık vereceğiz. İçinde bulunduğumuz bu yer bir Dünya kültür mirası ve biz de bunu elimizden geldiğince korumaya ve gelecek nesillere aktarmaya çalışacağız." değerlendirmesinde bulundu.

gallery